SM i barmarksdrag till helgen

…när man anmäler känns det så långt borta sen plötsligt ska man iväg! 

På fredag åker vi iväg mot Nybro och dragtävling och inte vilken tävling som helst utan Svenskt mästerskap i barmarksdrag. Självklart känner vi oss inte redo, det gör man väl aldrig, men hade ju gärna varit frisk på en sån här tävling iaf. Har nämligen dragit på mig nån typ av influensavirus som jag jag försökt dämpa med Strepsil och honungste i 2 veckor nu.

Vilan som säkert också skulle behövts har det ju varit lite sämre med då jag haft produktionsdjursundervisning 8-16 alla dagar i ett kallt dragigt stall 😛 Så har gått lite långsamt med återhämtningen känner jag 😛

forsa

I helgen bestämde jag mig iaf för att inte träna nått alls trots att både jag och Leszlo i princip klättrade på väggarna i söndags kväll ^_^  Kändes dock välbehövligt då lite av hostan gick över…så idag var vi såklart ute på en 10 km+ runda 😉 Tack & lov är Leszlo i relativt bra form och orkar släpa runt mig på kickbiken då jag inte är mycket till hjälp i detta tillstånd.

Bävar över backarna på SM-banan som jag vet innebär att jag måste springa bredvid kicken då Leszlo har farten men inte riktigt styrkan som de större hundarna…just nu hoppas jag bara att vi kommer runt så får jag väl se till å vara frisk nästa år ist!

DSC_0776

288 startande är det på SM i år (jag startar som 285, min klass nedan) vilket är helt galet många, det märks verkligen att draghundsporten får mer och mer intresse. Det har även märks på hundfolket som bloggar för det gångna året har jag sett att var och varannan hundägare köpt kickbike 🙂 Och det e ju inte så konstigt eftersom det ÄR superkul och man blir lätt fast ^_^

smlista

Var heller inte helt enkelt att hitta boende till SM med så många deltagare, Nybro inte är ju den största orten. Jag tyckte jag var ute i god tid 1 månad innan men tji fick jag ^^ Hittade till sist ett litet hotell i Emmaboda som tog emot hundar vilket jag är tacksam för. Hörde talas om att folk funderade på att tälta….så långt sträcker jag mig inte när jag ska upp och tävla…känslan av att vakna i ett iskallt tält totalt stel på andra tävlingsdagen lockar mig väldigt väldigt lite… 😉 Tror att bortskämda pinschern också håller med om att hotell slår kallt tält 😉

Liveresultat kommer att visas på Draghundsportförbundets hemsida för de av er som vill följa oss!

http://draghundsport.se/liveresultat/default.aspx

Lämna en kommentar